Time Management

 

Voel jij je overbelast, onproductief en heb je het altijd veel te druk?

Eerst het slechte nieuws: je kan tijd niet managen. Het goeie nieuws is dat je wel kan leren beslissen waar je je tijd aan spendeert. Time Management gaat over 2 dingen:

  1. Kiezen waar je je tijd in stopt en waarin niet, je keuzes baseren op welke resultaten jij wil opleveren en;
  2. Je beschikbare tijd efficiënt gebruiken.

 

Resultaten

Na deze opleiding

  • Heb je inzicht in je sterktesvalkuilen en veranderwensen in het omgaan met hun tijd
  • Heb je zich op je persoonlijke meest krachtige hefbomen voor meer productiviteit en rust
  • Heb je je prioriteiten helder voor ogen
  • Ken je je tijdrovers en zelfondermijnende strategieën 
  • Stap je buiten met een ideaal schema, werkpunten en haalbare acties
  • Ervaar je vrijheid, meer plezier en betere resultaten

 

Programma

Tijdens de opleiding komen volgende thema’s aan bod

  • Inzicht in je huidig en gewenst tijdsgebruik / werkbare doelstellingen formuleren
  • Korte theoretische achtergrond over time management, huidige en ‘moderne’ time management technieken
  • Beslissingsmodel om keuzes te maken over wat belangrijk/dringend/prioritair is
  • Kernresultaten in de werkcontext / work-life balance
  • Het opstellen van een actieplan op basis van een ideaal schema, met oa aandacht voor haalbare acties die op korte termijn een betere greep op  tijd en stressniveau opleveren
  • Goede praktijken met betrekking tot het onder controle houden van je mailbox, het gebruik van email, kantoororganisatie en vergaderpraktijken

Pin It on Pinterest