Employee Assistance Programma: crisiscoaching voor medewerkers en leidinggevenden!

Het CORONA virus heeft ons allen voor grote uitdagingen gesteld. We merken dat sectoren, bedrijven en medewerkers hierdoor meer dan ooit onder druk komen te staan, of dat gevoel hebben. Als organisatie kan je je medewerkers en leidinggevenden preventief ondersteunen

Een extern en gekwalificeerd luisterend oor: online coaching

Heeft een van je medewerkers het lastig?

  • We coachen hen en bieden klankbord op korte termijn en ‘online’ via Skype, Zoom of telefoon.
  • Onze aanpak is ‘down-to-earth’, gericht op (her)opbouwen van veerkracht en gestoeld op Oplossingsgericht Werken.
  • Onze coaches zijn gekwalificeerde en ervaren professionals. De inhoud van de gesprekken is altijd confidentieel.
  • We houden de drempel laag om hulp te zoeken. Daarom spreken we af dat de coaches rechtstreeks bereikbaar zijn via onze ‘SPOC’, Rilla Lysens.  
  • De formule spreken we af met jou als bedrijf. Contacteer ons voor een voorstel op maat.
  • We factureren maandelijks, transparant en eenvoudig. Er is geen minimumafname of abonnement (tenzij je dat wil).

Pragmatische en no-nonsense online training

We merken een groeiende nood aan korte en zeer praktische online opleidingen voor vaardigheden die nu belangrijk zijn. Thema’s zijn o.a.

  • Jezelf en anderen door moeilijke emoties loodsen;
  • Omgaan met stress, angst en emotie;
  • Realistisch, haalbaar en productief thuiswerken en plannen;
  • Leidinggeven op afstand: je team ‘remote’ coachen, aansturen en motiveren;
  • Veerkracht bouwen en houden;
  • Hoe blijf je gezond ‘in je kop’ in je kot?

Wij verzorgen de organisatie en opvolging. “Done for you, hassle-free”.

Wat kan jij nog doen als bedrijf?

  • Laat je mensen weten dat je dankbaar bent voor de enorme inspanningen die ze leveren.
  • Hou vinger aan de pols: hoe gaat het met ieders mentale gezondheid? Doe regelmatig een ‘check-in’ met je teamleden. 
  • Laat teams elkaar vinden in een positieve sfeer: waar zijn we trots op, welke successen hebben we de afgelopen dagen geboekt?
  • Oordeel niet: elke situatie is anders en iedereen gaat anders om met angst en verlies. Luister en vraag je medewerkers wat ze nodig hebben. Mensen zijn creatief, soms moet je er gewoon naar vragen. 
  • Bied een extern luisterend oor aan, weg van jullie werkcontext. Zorg dat medewerkers ergens terecht kunnen voor een gesprek op een laagdrempelige manier. Soms is toegeven dat je hulp nodig hebt geen evidentie, zeker niet op de werkvloer.

Wat als dit niet volstaat?

Make me Fly! werkt samen met een aantal therapeuten en psychologen. Indien nodig zullen we je medewerkers op zeer korte termijn naar hen kunnen doorverwijzen.  

Indien we merken dat de situatie rond een bepaalde medewerker penibel is, zullen we – met akkoord van de medewerker – contact opnemen met de organisatie om onze zorg te uiten.

Aanmelden

Aanmelden kan telefonisch, via SMS of via e-mail.  Er wordt steeds contact genomen, elke vraag wordt binnen de 24 uur en met de grootste zorg opgenomen. We care!

Meer info?

Contacteer ons via rilla@makemefly.be of 0474 32 46 63 – Stay Safe

Aanmelden?

Rilla Lysens, +32 474 32 46 63‬, rilla@makemefly.be

Elke aanmelding wordt gevolgd door een telefonische ‘intake‘.

Op basis van eerste inschatting van de noden, wordt een eerste coachingsessie gepland op korte termijn, of doorverwezen naar een meer gekwalificeerd hulpverlener (arts, therapeut,…) in samenspraak met de persoon die aanmeldt. 

Pin It on Pinterest